Pix Programming Challenge to międzynarodowy konkurs programistyczny dla dzieci i młodzieży. Jest organizowany w 5 krajach europejskich.
Uczestnicy muszą rozwiązać zadania z zakresu algorytmiki i programowania.
Konkurs składa się z 3 etapów: eliminacji, półfinałów oraz finałów.
4 uczniów z klasy 1P (technik programista) zakwalifikowało się do półfinałów w grupie wiekowej SKILLED: Mateusz Brzozowski, Michał Kowalewski, Krzysztof Krzywicki i Szymon Nowak.
Półfinały już 5 grudnia. Finał polskiej edycji konkursu Pix Programming Challenge odbędzie się na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Przyszłym programistom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Adam Nogowski
Weronika Morawska z kl. 3A zajęła III miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Wiedzy o HIV/AIDS w kategorii ulotka. Praca ta miała zachęcić do rozmów międzypokoleniowych o zdrowiu rodziny, w tym HIV/AIDS oraz chorobach przenoszonych drogą płciową oraz propagowanie przekazu, że AIDS dotyczy zwykłych ludzi, którzy dokonują niewłaściwych wyborów. W kategorii test, ZST reprezentowali Jakub Maik i Patryk Skwara z kl. 1IG
Anna Domańska
W dniach 25 i 26 listopada w Zespole Szkół Technicznych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Puławach odbył się po raz trzeci międzyszkolny konkurs zawodoznawczy ,,Wiedza. Rekrutacja. Kariera.’’ skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, ponadpodstawowych oraz VII i VIII klas szkół podstawowych z Puław i powiatu puławskiego.
Przedstawiciele siedemnastu szkół zmierzyli się w pierwszym etapie konkursu z testem wiedzy o zatrudnieniu i rynku pracy. Jury wyłoniło po pięć najlepszych zespołów, które w drugim etapie konkursu odbyły rozmowę kwalifikacyjną na wylosowane stanowisko pracy oraz udzieliły odpowiedzi na pytania związane z procesem rekrutacji. Dla większości uczniów rozmowa kwalifikacyjna była nowym i ciekawym doświadczeniem zawodowym, z którym świetnie sobie poradzili. Komisja konkursowa po burzliwych obradach wyłoniła zwycięzców.
Ogłoszenie wyników konkursu i rozdanie nagród odbędzie się 5 grudnia 2019 r. o godzinie 10.00 podczas otwarcia Dnia Kariery Zawodowej w hali sportowej ZST.
Jadwiga Kozak, Sylwia Wójtowicz
Mając na uwadze pomoc młodzieży w planowaniu drogi edukacyjno-zawodowej Zespół Szkół Technicznych im. Marii Skłodowskiej-Curie we współpracy z Urzędem Pracy i Lubelską Wojewódzką Komendą OHP po raz czwarty organizuje Dzień Kariery Zawodowej. Impreza obędzie się 5 grudnia 2019 r. w godz. 10:00-13:00 w hali sportowej ZST.
Celem przedsięwzięcia objętego Honorowym Patronatem Lubelskiego Kuratora Oświaty, Starosty Puławskiego, Prezydenta Miasta Puławy, Komendanta Lubelskiej Wojewódzkiej Komendy OHP jest zaprezentowanie uczniom szkól ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych z Puław i powiatu puławskiego ofert uczelni wyższych, szkół policealnych, instytucji rynku pracy, pracodawców, fundacji, banków.
Młodzież będzie mogła uzyskać pomoc w podjęciu decyzji edukacyjnych i zawodowych, zdobyć informacje dotyczące dalszej nauki, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, rynku pracy, zakładania oraz prowadzenia działalności gospodarczej, pozyskiwania środków finansowych, kredytów studenckich, metod poszukiwania pracy, zbadania predyspozycji zawodowych.
Serdecznie zapraszamy
Zapraszam rodziców/opiekunów uczniów na zebranie w dniu 3 grudnia 2019r.
Harmonogram :
17:00 Uroczystość w Hali Sportowej
17:45 Spotkania z wychowawcami
Dyrektor ZST
Serdecznie zapraszamy na "I Powiatowy Dzień Wolontariatu". Wydarzenie, mające na celu uhonorowanie ludzi i organizacji aktywnie działających w dziedzinie wolontariatu, odbędzie się 6 grudnia od godz. 13.30 w Sali Pompejańskiej Starostwa Powiatowego w Puławach. Wstęp wolny.
Klasa 2A wzięła udział w programie „Klimat to temat! Perspektywa Kobiet” realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, w ramach którego uczniowie przygotowali akcję informacyjną (plakaty, krótkie komunikaty wyemitowane przez radiowęzeł, ulotki). Program Klimat to temat! Perspektywa Kobiet ma na celu przybliżenie konsekwencji zmiany klimatu na świecie i w naszym najbliższym otoczeniu oraz możliwości osobistego wpływu na ich ograniczenie lub łagodzenie w perspektywie lokalnej i globalnej. Program stanowi zaproszenie do rozmowy na temat zmiany klimatu z różnych perspektyw i dla różnych odbiorców: m.in. społeczności szkolnych i lokalnych, a zwłaszcza z perspektywy kobiet, dla których konsekwencje zmiany są znacznie bardziej obciążające niż dla mężczyzn. Podkreśla się znaczenie roli kobiet w polityce klimatycznej, a także przybliża się sylwetki pań, które na arenie międzynarodowej walczą ze zmianą klimatu.
Projekt miał finał 22.11.2019. Młodzież z wybranych klas obejrzała filmik, w którym pokazano wiedzę o klimacie uczniów ZST oraz prezentację o zmianach klimatycznych i ich wpływie na środowisko.
Następnie odbył się turniej, w którym klasy mogły wykorzystać świeżo zdobytą wiedzę. Nagrodą były przygotowane przez klasę 2A słodkie babeczki. Całość zakończył występ wokalny.
Informacje o działaniach pojawiły się na Facebooku, Instagramie i w naszej szkolnej wirtualnej gazetce.
Klasa 2A wzięła także udział w webinarium na temat zmian klimatycznych z perspektywy kobiet oraz w Wirtualnym Festiwalu #TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ z CEO.
Celem przedsięwzięcia było pogłębienie wiedzy na temat klimatu, działań, jakie można podjąć na jego rzecz, konsekwencji zmian klimatycznych oraz naszego wpływu na poprawę stanu środowiska, a także uświadomienie jak wiele kobiet cierpi w związku z tymi zmianami.
Domańska Anna
W październiku uczniowie klasy 4O wspierani przez Lidera Wiedzy i Ochrony Środowiska – Gabrielę Gawędę z klasy 3A wzięli udział w konkursie „Zielony wolontariat . Poczuj chemię do bycia eko”, organizowanym przez Dziennik Wschodni i Patrona konkursu Grupę Azoty Zakłady Azotowe „PUŁAWY” S.A. Celem przedsięwzięcia było kształtowanie postaw i świadomości obywatelskiej w zakresie ochrony środowiska, aktywna i kreatywna promocja idei proekologicznych oraz wdrażanie idei ochrony środowiska na szczeblu lokalnym.
Na konkurs wpłynęło wiele projektów, spośród których jury wybrało 12 najlepszych – realnych, świetnie zaplanowanych i dobrze udokumentowanych. Wśród nich znalazł się projekt naszych uczniów, którzy dostali na jego realizację 1700 zł.
Od 29 października laureaci z naszej szkoły pod opieką pani Irminy Pańczuk–Figury, Magdaleny Dzięglewskiej i Karoliny Mistal przystąpili do realizacji projektu, w ramach którego:
• wykonali 20 budek lęgowych dla ptaków, które zostały rozwieszone w środowisku lokalnym
• nieużywanym już tkaninom dali drugie życie i uszyli 42 ekotorby
• przeprowadzili zbiórkę surowców wtórnych, w czasie której zebrali łącznie : 923,74 kg makulatury, 138 butelki PET oraz 42,51kg zakrętek do butelek
• prowadzili działania edukacyjne, efektem których były przygotowane przez uczniów klas drugich postery o tematyce ekologicznej.
Wszystkie działania były prowadzone w formie rywalizacji międzyklasowej.
22.11.2019r. w auli szkolnej odbyło się podsumowanie realizacji projektu oraz zostały przyznane nagrody dla poszczególnych klas i zespołów uczniów:
• klasa 1AG – wygrała rywalizację w kategorii zbiórka makulatury,
• klasa 3 A – zwyciężyła w kategorii zbiórka butelek PET,
• Klasa 4O – zebrała najwięcej korków do butelek PET,
• zespół uczennic z klasy 2A w składzie: Martyna Madejska, Natalia Olszak i Karolina Mazurek - wygrał rywalizację w kategorii poster edukacyjny.
Ponadto wyróżnienia w kategorii poster otrzymali uczniowie klasy 2T: Maksymilian Łubek, Bartłomiej Sikora, Jakub Wawer oraz 2C: Julia Adasik, Agata Kuna, Kinga Kawka.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a całą społeczność szkolną serdecznie zachęcamy do kontynuowania działań i zachowań proekologicznych w codziennym życiu.
Pamiętajcie – Razem skutecznie możemy dbać o naszą planetę!
Karolina Mistal, Irmina Pańczuk–Figura, Magdalena Dzięglewska
21 listopada w naszej szkole odbył się regionalny Turniej Maszyn Wiatrowych. przeprowadzany w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe oraz szkoły ponadgimnazjalne
Udział wzięło 47 drużyn z ponad 25 szkół. Konkurs polegał na zbudowaniu (zgodnie z regulaminem, rysunkiem technicznym) modelu maszyny przetwarzającej energię wiatru na energię mechaniczną. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie z klas: 2C ( Aleksandra Jarosz, Anna Grad, Agata Kuna, Julia Adasik, Wiktor Paśniczek, Mikołaj Połoncarz, Szymon Rodak, Weronika Wydra, Paulina Dedera, Filip Antas), 3M (Tomasz Orłowski, Kacper Kobiałka), 4M (Kacper Dorosz, Kacper Bartosiewicz, Łukasz Czerski), którzy wykonali własne konstrukcje wiatraka dobierając kształt i kąt nachylenia łopat oraz sposób zamocowania na wale turbiny.
Nad prawidłowością przebiegu Turnieju czuwała powołana przez Organizatora komisja.
Najlepszą drużyną z naszej szkoły okazał się zespół z klasy 3M. który zajął 3 miejsce i tym samym zakwalifikował się do finału 14 grudnia 2019 w Piasecznie.
Składamy serdeczne podziękowania organizatorom wydarzenia: Piaseczyńskiej Fundacji Ekologicznej (z siedzibą przy ul. Generała Sikorskiego 20 w Piasecznie) oraz Zespołowi Szkół Technicznych, a także sponsorom: Stowarzyszeniu Przyjaciół ZST „Chemik”, Firmie Mezap Spółka z o.o., Zakładowi Produkcyjno- Handlowemu Stanisław Krzaczek, Grupie Azoty Zakłady Azotowe "Puławy" S.A. oraz Nestlé Polska S.A Oddział Nestlé Waters Zakład Nałęczów.
Krzysztof Ruciński
Uczennica naszej szkoły, Gabriela Gawęda z klasy 3A, została stypendystką programu „Lider wiedzy i ochrony środowiska” organizowanego przez Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Żeby uzyskać stypendium Gabriela w ciągu wyznaczonego czasu (5 miesięcy) zobligowana była do zrealizowania szeregu zadań, m. in.: codziennych obserwacji warunków atmosferycznych, wykonania i wywieszenia 10 budek lęgowych dla ptaków, przygotowania mini ogrodu z roślinami miododajnymi, zaprojektowania i rozpowszechnienia ścieżki dydaktycznej – ścieżka nosi nazwę „Śladami ogrodniczki - księżnej Izabeli Czartoryskiej” i wytyczona została w Parku Czartoryskich.
Gabrysia wzięła udział w